Je kent ze wel en iedereen heeft er ook wel eentje in de kledingkast liggen. Het T-shirt. Maar het T-shirt is heden ten dage veel meer dan een praktisch (basis) kledingstuk!
Begin vorige eeuw werd dit eenvoudige kledingstuk gedragen als ondergoed of onder een ander kledingstuk zoals een trui of een overhemd/blouse. Tegenwoordig wordt het nog steeds als “onderkleding” gebruikt, maar het wordt nu ook heel vaak casual gedragen op bijv. een mooie/stoere spijkerbroek.
Waar het vroeger nog een saai doch makkelijk (basis) kledingstuk was, is het door de jaren heen een eenvoudig doch prettig dragend kledingstuk geworden. Het grote kantelpunt kwam in 2016 toen Dior op de catwalk kwam met het “We Should All Be Feminists” T-shirt. Dit was het begin van het tijdperk van het T-shirt als uithangbord en vanaf dat moment zien we dan ook dat T-shirts met een boodschap meer en meer werden gedragen.
Inmiddels zijn ze al niet meer weg te denken uit onze kledingkast.
Communicatiemiddel
We zien dat het T-shirt inmiddels veel meer fungeert als uithangbord voor het uitdragen van een boodschap in de vorm van een grappige tekst of afbeelding of als uithangbord voor een (politiek) statement of protest. We noemen het dan ook wel eens het “slogan-shirt.”
Het is een ideale beelddrager geworden, waarmee je iets kunt vertellen, waarmee je duidelijk maakt bij welke groep je wilt horen of bij welke juist niet. Het is inmiddels dus ook een handig, goedkoop en hip middel geworden om mee te communiceren.
Marketingtool
Hoe leuk en origineel is het om je eigen T-shirt te laten bedrukken? Dit kan je bijvoorbeeld doen als je samen met anderen een team vormt. Denk dan aan een vattende tekst of het logo van je bedrijf. Het is een goedkope, opvallende manier van marketing en het krijgen van naamsbekendheid. Daarnaast is een bedrukt T-shirt ook nog steeds een origineel (zakelijk) cadeau om (weg) te geven.
Geld inzamelen voor goede doelen
Behalve voor prettig kledingstuk, communicatiemiddel en marketingtool wordt het T-shirt met een slogan/afbeelding ook vaak ingezet om geld in te zamelen voor goede doelen/acties.
Wat zegt Lookly:
Het T-shirt is heden ten dage veel meer dan een praktisch (basis) kledingstuk!
Slogan T-shirts en T-shirts met een afbeelding zijn er inmiddels in alle prijsklassen en voor alle leeftijden. Maar wil dat zeggen dat je als vijftigplusvrouw elke slogan/afbeelding kunt dragen?
Een mooi blanco T-shirt op een mooie jeans is ook nog steeds goed, maar uiteindelijk is en blijft het voor iedereen een persoonlijke keuze.
You Look Lovely!
Liefs Sandra
Al een indicatie hebben van wat jou goed staat? Met een paar vragen krijg je direct gratis antwoord!